17°C in SELOIGNES

Algemene verkoopvoorwaarden


De algemene verkoopvoorwaarden bepalen het wettelijk kader waarbinnen alle reserveringen plaatsvinden. Lees ze aandachtig door .


Art. 1. Identificatie, definities en toepassingsgebied van de algemene leveringsvoorwaarden


1.1. Identificatie van de dienstverlener

La Demoiselle ô bois is een accommodatie beheerd door Bavay Hugues en Martinet Sandrine, gevestigd in België, in Seloignes (Momignies) Petite Rue, 4.

U kunt Hugues Bavay telefonisch bereiken op +32470 825 376 (en Sandrine Martinet op +32497 501076) en per e-mail op gites.seloignes@gmail.com

Hugues Bavay is geregistreerd bij de BTW onder nummer BE0717430014 en is ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 0717.430.014


1.2. Definities

Wij verstaan onder:

""Klant"": de klant die een dienst reserveert die door de Dienstverlener op de Website aan hem ter beschikking wordt gesteld;

""Algemene Voorwaarden"": deze algemene leveringsvoorwaarden;

""Reservering"": de overeenkomst tot terbeschikkingstelling die de dienstverlener aan het einde van de reserveringsprocedure aan de Klant bindt, met inbegrip van de Algemene Voorwaarden en de specifieke voorwaarden voor toegang tot de accommodatie;

""dienstverlener"": de natuurlijke of rechtspersoon (of diens vertegenwoordiger) die eigenaar is van de accommodatie die via de Marktplaats aan de Klant ter beschikking wordt gesteld

""dienst"": accommodatie en/of activiteiten die door de dienstverlener ter beschikking worden gesteld en door de klant kunnen worden geboekt.

Toepassingsgebied

De Algemene Voorwaarden regelen de contractuele relatie tussen de Dienstverlener en de Klant. Ze vormen een essentieel onderdeel van de Overeenkomst. Van deze voorwaarden kan derhalve slechts worden afgeweken met voorafgaande schriftelijke toestemming van de Dienstverlener. De Klant kan derhalve in geen geval aanspraak maken op de toepassing van zijn eigen algemene voorwaarden, welke deze ook mogen zijn. Indien de Klant wenst af te wijken van de Algemene Voorwaarden, dient hij/zij dit vóór het sluiten van de Overeenkomst uitdrukkelijk aan te geven. In dat geval blijven de Algemene Voorwaarden echter aanvullend van toepassing.


Art. 2. Doel en aanvaarding van de Algemene Voorwaarden


2.1. Doel

De dienstverlener levert diensten aan de klant. Hij beheert de boekingen en ontvangt in ruil daarvoor een vergoeding voor zijn diensten en voorzieningen.


2.2. Acceptatie

Elke reservering door de klant veronderstelt dat hij de algemene voorwaarden heeft gelezen en uitdrukkelijk heeft aanvaard, zelfs indien hij deze voorwaarden niet met de hand heeft ondertekend.

De klant en de dienstverlener komen overeen dat de bevestiging van de reservering door de Klant definitief is wanneer hij op de knop ""Ik accepteer de voorwaarden…"" klikt. Door dit te doen, verklaart hij de algemene leveringsvoorwaarden en de bijzondere voorwaarden te hebben gelezen en aanvaard. Hij bevestigt zijn reservering en betaalt. Dit vormt een elektronische handtekening die tussen partijen dezelfde waarde heeft als een handgeschreven handtekening. Deze elektronische handtekening drukt dus enerzijds de instemming van de klant met het aanbod van de dienstverlener uit en anderzijds zijn aanvaarding van de algemene voorwaarden.


Art. 3. Informatieplicht van de klant en gebruik van het gehuurde


De klant is verplicht om correcte, volledige en actuele informatie te verstrekken, met name, maar niet beperkt tot, de samenstelling van de groep deelnemers aan het verblijf (minderjarigen, huisdieren, enz.) en de reden van het verblijf. De klant draagt alle gevolgen, in het algemeen en in het bijzonder financiële gevolgen, die voortvloeien uit onjuiste, onvolledige en/of verouderde informatie die hij/zij heeft verstrekt.

De klant gebruikt het gehuurde overeenkomstig het beoogde doel en met de nodige zorgvuldigheid. De klant is verplicht de maximale capaciteit te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst, op kosten van de klant, waarbij de huurprijs definitief door de dienstverlener wordt verworven.


3.1. Minderjarigen

De dienstverlener zal in geen geval een contract aangaan met een persoon jonger dan 18 jaar. Reserveringen gemaakt door personen jonger dan 18 jaar worden als niet-bestaand beschouwd, zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige schadevergoeding. De klant is verplicht de dienstverlener te vergoeden voor alle directe en indirecte gevolgen die voortvloeien uit het feit dat hij een reservering heeft gemaakt met een onjuiste geboortedatum.


3.2. Dieren

Huisdieren zoals honden en katten zijn toegestaan, mits hun gewicht niet meer dan 30 kg bedraagt. Bij overschrijding hiervan is toestemming van de eigenaar vereist.
Huisdieren die de klant vergezellen, dienen te allen tijde te worden gemeld. De klant dient ervoor te zorgen dat zijn/haar huisdier geen schade aanricht en dat eventuele uitwerpselen in de tuin worden opgeruimd.
Er worden geen kosten voor huisdieren in rekening gebracht. Indien de accommodatie echter niet in de juiste staat wordt opgeleverd en de aanwezigheid van het dier een uitgebreidere schoonmaak vereist, kan er een bedrag van € 50 van de borg worden afgetrokken.


3.3 Groepen

De dienstverlener behoudt zich het recht voor om boekingen, inclusief groepsboekingen, zonder opgaaf van redenen of in verband met een feestelijke gebeurtenis te weigeren of aan dergelijke boekingen bijzondere voorwaarden te stellen. In dit geval zijn feesten voorafgaand aan een bruiloft of andere feesten die schade kunnen veroorzaken of de rust van de locatie kunnen verstoren, verboden.


3.4. Respect voor de buurt en het milieu

De klant verbindt zich ertoe zich respectvol te gedragen ten opzichte van de lokale bevolking en het milieu in het algemeen: fauna, flora, diverse uitrusting, enz. (kampvuren zijn niet toegestaan, evenals vuurwerk of lampionnen) en de rust op het terrein te bewaren. Vanaf 22.00 uur zorgt de klant ervoor dat het buiten stil is om nachtelijk lawaai te voorkomen.

De klant verbindt zich ertoe geen voertuigen te parkeren op plaatsen die niet voor dat doel bestemd zijn (gazon, tuin, enz.). Hij verbindt zich er eveneens toe geen tijdelijke accommodatie te plaatsen, zoals een tent, stacaravan, enz.

Het opladen van elektrische voertuigen op het elektriciteitsnet van de woning is niet toegestaan (met uitzondering van fietsen en scooters).  


3.5 Sancties

Indien de Klant de in artikel 3 genoemde verplichtingen niet nakomt, kan de dienstverlener de toegang tot de accommodatie weigeren.

Tevens heeft hij het recht om de Overeenkomst tijdens het verblijf te beëindigen, indien hij kennis krijgt van onrechtmatig of niet-conform gebruik van de accommodatie of van gedrag van de klant of van een persoon of dier waarvoor hij zorgt, dat hinder of overlast veroorzaakt of kan veroorzaken, zodanig dat het goede verloop van het verblijf in gevaar komt.


Art. 4. Totale prijs van het verblijf


4.1. De totale prijs van het verblijf bestaat uit:

- de prijs voor de bezetting van de accommodatie, vermeld op de presentatiepagina van de accommodatie die op de Website is gepubliceerd, voor de geselecteerde periode en rekening houdend met het aantal opgegeven deelnemers;

- premies voor verzekeringen die de Klant eventueel tijdens de reservering van het verblijf heeft afgesloten.

- verplichte toeslagen/toeslagen,

-optionele kosten/extra's gekozen door de klant

- Eventuele toeristenbelasting


Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen inclusief BTW, voor zover deze belasting van toepassing is.

Nadat de klant zijn reservering heeft gemaakt, kan hij niet langer profiteren van prijsverlagingen of promotieaanbiedingen.


4.2. Verplichte en optionele kosten

Schoonmaakkosten en linnengoed zijn bij de huurprijs inbegrepen.

Indien de huur niet via Airbnb wordt geboekt, dient uiterlijk twee weken voor de huurdatum een borg van € 350 te worden overgemaakt op de rekening van de eigenaar (BE70 0019 4800 5025). Indien de borg niet wordt betaald, wordt de toegang tot de accommodatie geweigerd.
De borg wordt binnen een week volledig terugbetaald indien er geen schade is geconstateerd en de accommodatie in de oorspronkelijke staat wordt achtergelaten (indien de accommodatie niet meer schoon is, kan er een bedrag van € 50,- van de borg worden afgetrokken voor een schoonmaaktoeslag).

Indien er sprake is van een afwijkend energieverbruik (elektriciteit, water, verwarming), kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.
Het hout dat voor de houtkachel wordt geleverd of verkocht, is uitsluitend bestemd voor dit gebruik (het mag niet worden gebruikt voor een kampvuur of barbecue)

De kosten voor het verlenen van aanvullende diensten dienen door de klant bij aankomst aan de dienstverlener te worden betaald.


Art. 5. Betalingsvoorwaarden en aanbetaling


Voor alle reserveringen voor het standaardaanbod en voor acties voor verblijven van vier dagen geldt dat het volledige bedrag voor het verblijf dient te worden betaald.

ReserveringenVoor een verblijf van een week wordt bij boeking een aanbetaling van 35% gevraagd. Het restantbedrag wordt binnen een maand na de eerste dag van het geboekte verblijf afgeschreven. Indien het restantbedrag niet binnen deze termijn wordt betaald (bijvoorbeeld door weigering van de betaalpas), wordt de toegang tot het huisje geweigerd.

Na uw reservering en onmiddellijke betaling van het totale bedrag voor het verblijf of de aanbetaling, stuurt de dienstverlener u een reserveringsbevestiging.


Art. 6. Annulerings-/vroegtijdige vertrekkosten – annuleringsverzekering


Bij annulering van een reservering worden annuleringskosten in rekening gebracht.

Bij annulering meer dan twee maanden voor aanvang van het verblijf wordt 100% van de huurprijs terugbetaald.
Bij annulering tussen 31 en 60 dagen voor aanvang van het verblijf wordt 30% van de huurprijs terugbetaald.
Bij annulering minder dan 31 dagen voor aanvang van het verblijf wordt het bedrag niet terugbetaald.

Het voortijdig vertrek van de klant, ongeacht de reden, geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling – zelfs niet gedeeltelijk – van de prijs van het verblijf.

De klant kan zich tegen deze risico's verzekeren door een annuleringsverzekering af te sluiten.


Art. 7. Aansprakelijkheid - Verzekering


De cliënt bewoont de woning als een verantwoordelijke vader. Hij is verantwoordelijk voor de gehuurde woning, de bijbehorende apparatuur en het terrein dat hem ter beschikking wordt gesteld.

Hij vergoedt de dienstverlener alle door hem gemaakte kosten en verplicht zich eventuele schade te melden. Door de accommodatie ter beschikking te stellen, is hij wettelijk verplicht deze terug te geven in de staat waarin hij deze heeft ontvangen.

Hij verbindt zich er dan ook toe zijn burgerlijke aansprakelijkheid te dekken in geval van brand, diefstal, waterschade, zowel voor huurrisico's als voor verhuurde meubels, alsook voor vorderingen van buren.


Art. 8. Te late betaling

Voor elk bedrag dat de klant verschuldigd is en dat 10 dagen na de vervaldatum niet is betaald, wordt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een rente van 1% per maand aan de dienstverlener aangerekend vanaf de vervaldatum, waarbij de rente van een begonnen maand geldt voor de gehele maand.


Art. 9. Solidariteit

De verplichtingen uit het contract zijn ondeelbaar en hoofdelijk jegens de cliënt, zijn erfgenamen of zijn begunstigden, in welke hoedanigheid dan ook.


Art. 10. Geschillen

Geschillen of betwistingen die niet in der minne kunnen worden opgelost, worden voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar het onroerend goed zich bevindt.


Ar.11. Aanwezigheid van bewakingscamera

De parkeerplaats is voorzien van bewakingscamera's. De klant wordt via de verkoopvoorwaarden op de hoogte gebracht van de aanwezigheid van deze bewaking.


ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA ORC [La demoiselle ô bois]


1. Doel

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen die bij ons etablissement La demoiselle ô bois worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (ORC).

De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en geaccepteerd. Zonder akkoord van de klant is geen reservering mogelijk. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.


2. Aanbiedingen

Al onze advertenties, webpagina's of aanbiedingen worden te goeder trouw en op basis van de beschikbare gegevens opgesteld. Kaarten, foto's en illustraties worden uitsluitend ter informatie verstrekt en zijn niet bindend. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de reservering definitief is. De klant machtigt ons om eventuele kennelijke materiële fouten in de verstrekte informatie te corrigeren.


3. Prijs

De prijzen die op het moment van boeken worden weergegeven, vertegenwoordigen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat de dienst wordt geboekt.

De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.


4. Reservering

De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften; wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De boeking wordt aan het einde van het boekingsproces als geaccepteerd door de klant beschouwd.


5. Boekingsproces

Reserveringen door de klant worden gemaakt via het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is via de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van het reserveringsformulier. De klant verbindt zich ertoe om vóór elke reservering alle voor de reservering benodigde informatie in te vullen. De klant verklaart de waarheidsgetrouwheid en nauwkeurigheid van de verstrekte informatie te garanderen. Zodra de definitieve keuze voor de te boeken diensten is gemaakt, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie:

het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en aanvaarden van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte de validatie van de reservering door de klant.


6. Bevestiging van ontvangst van de reservering

De boekingstool bevestigt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze door onverwijld een e-mail te sturen. De reserveringsbevestiging per e-mail vat het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, geaccepteerd door de klant, de datum waarop de reservering is gemaakt en het adres van de vestiging waar de klant zijn klachten kan indienen, samen.


7. Herroepingsrecht

Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van een reservering indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:

  • accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),

  • van een transport,

  • van een huurauto,

  • catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.


8. Respect voor privacy

Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").


De persoonsgegevens die u ons verstrekt, zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van diensten (artikel 6.1.b van de bovengenoemde Verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com, dat de reserveringstool beheert, online betalingsaanbieders en aanbieders die in derde landen gevestigd zijn. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsdienstaanbieder worden doorgegeven aan de bank van het etablissement voor de uitvoering van het reserveringscontract. Wij maken uitsluitend gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de beginselen van de AVG.


Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.


Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).


Als persoon van wie uw gegevens worden verzameld, hebt u het recht om uw gegevens in te zien, te corrigeren of te wissen. Ook hebt u het recht om bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen. Vermeld in uw e-mail uw naam, voornaam en adres en het onderwerp van uw correspondentie.


U kunt uw klachten over het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.